08 de març 2010

CAL SAC

Ja tinc bloc: vol ser un sac de cançons, d'anotacions, de tot allò que es pugui compartir.
Hi ha hagut gent que m'ha fet aquesta pregunta o que m'ha comentat sobre la tria del nom.       Perquè Cal Sac?
SAC: receptacle de roba, ordinariament de xarpellera, fet doblant-ne un tros rectangular, cosint els voravius i deixant obert un costat, que forma la boca, la qual es reforça fent-hi un doblec. (Diccionari de la llengua catalana, Enciclòpedia catalana)
PARTS del SAC: La boca del sac, el fons del sac, el cul del sac
TIPUS DE SAC: sac de dormir, sac de gemecs, sac de cançons
[Photo]FRASES FETES: buidar el sac: esbrabar-se, confessar-se; ser al sac: estar perdut, atrapat, mort; entrar a sac: dir-ho o fer-ho de cop; donar pel sac: esbrabar-se amb algú, deixar-lo estar; ser sac d'ossos: ser magre, prim
Aquesta definició, les seves parts, tipus i frases fetes és el que voldria representar aquest bloc. En un sac hi pots anar posant coses, pots treure i tornar a ficar, el pots omplir, el pots veure mig ple o mig buit,...
També hi ha una referència familiar: resulta que jo sóc del Cal Sac. A casa els meus avis se'ls coneixia com a cal Sac ja que sembla que un avantpassat tocava el sac de gemecs a la Festa Major de Canyet. M'ha agradat tornar a recuperar el nom, penso que està bé anar conservant aquestes referències. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada