27 de desembre 2014

Autoinculpació

Be, ja estic imputada. Més ben dit, m'he anat a imputar jo mateixa! Al jutjat de guàrdia de Badalona, aquest matí. He pensat que si era un delicte ser voluntària, col·laborar posant taules i cadires i urnes i facilitant que la gent pogués votar, que si és un delicte exercir el dret democràtic d'expressar la teva opinió i plasmar-la en un vot, doncs, si, sóc una delinqüent!
M'he recordat, ves per on, que, de fet, fa anys que sóc delinqüent. Vaig passar pel "cuartelillo" a rel de l'organització de la Marxa de la Llibertat. Llavors, jo conduïa el meu vell R5 blau pel carrer d'en Prim i amb altres dos companys "embrutàvem" les parets d'aquella tant polida Badalona enganxant cartells de la Marxa amb un escrit pacifista d'en Xirinachs. Ja veus, per combregar amb la No-violència!
També he recordat la campanya de la Llibertat d'Expressió a rel dels fets de La Torna i les reunions clandestines, quan parlar més de dues persones ja era una multitud i estava penat per "la llei": la mateixa llei que ens ha fet delinqüents ara a dos milions i mig de persones!
Ah! i les corregudes pel carrer Sant Anastasi amb la porra dels grisos a sobre el cap del meu germà, i els mateixos grisos entrant a cavall a la Universitat i galopant per la Diagonal exhibint la seva llei. I tants i tants actes delinqüents que hem fet, com si no haguéssim entès mai "LA LLei"; mira que ens costa i som tossuts!
Amb aquesta imputació, no crec que passi res, i em sap greu. Ja no aniré a la policia a dormir en un catre de pedra per respondre unes preguntes en "castellano señorita" a les tres de la matinada; ja no estaré en aquella cel·la del "cuartelillo" (ja no existeix) i el pobre carceller no em recordarà que coneix un cosí meu, ni aniré a les sales del Palau de Justícia a l'Arc de Triomf on ens va venir a esperar el Sr. Pelegrí (gràcies!) i l'Arcadi Oliveres (ells també delinqüents!). Ni, al sortir-ne, amb en Quico, ens tornarem a enganxar en una Mani! 
Recordo però, la gent que ha lluitat, la gent que ha estat empresonada i maltractada per "Llei" i els dono les gràcies: als objectors, als practicants de la No-violència, als defensors de les llibertats dels pobles, als independentistes, a tantes i tantes persones, associacions, entitats i gent anònima que amb el seu coratge ha anat guanyant terreny a la llibertat i a la dignitat de tots i totes.
UUUAAAUU!!! sembla que m'han sortint les paraules pels descosits!

Tingueu per segur que ens continuarem auto inculpant fins a aconseguir el que és de llei.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada