19 de gener 2016

Itinerari de Montcada a Badalona

Font del Tort
Feia un dia una mica rúfol però tenia ganes de fa temps de fer la travessa de la Serralada de Marina començant a Montcada i arribant a Badalona.
Ca l'Ortigosa
S'agafa el tren fins l'estació de Montcada-Reixac-Manresa de la línia R4 tot i que també es pot anar amb la R2. Un cop creuades les vies i el riu Besós, es travessa la carretera de La Roca i ens endinsem cap al Restaurant de la Font del Tort per una pista en lleugera pujada. Trobem garrics, pins, estepa blanca i estepa negra. Passem l'antiga masia ara restaurant i una mica més amunt la font del Tort, sense rajar.
Sant Pere de Reixac
Font dels Caçadors
Continuem per un corriol entre bardisses i masies que deixem a l'esquerra i tornem a trobar una pista que es va enfilant fins arribar al Coll de Moià amb unes bones vistes sobre el Vallès d'una part i la zona del Besós de l'altra. Prenem la pista ampla i ens arribem a Sant Pere de Reixac on descansem un xic. Tornem una mica endarrera fins a una altra pista tancada amb cadenat que ens porta a la Font dels Avellaners i la Font dels Caçadors. A tocar de la font, en el marge esquerra, com si tornessim a Sant Pere, trobem un camí en forta pujada que va fent ziga-zaga. El terreny és pedregós i sorrenc; és aquell sòl erosionat d'aquesta serralada i que bicicletes i motocros no han respectat. De tant en tant unes fustes apuntalen el terra. El camí fa una bona pujada entre cirerers d'arboç i matolls fins a arribar a una tanca metàl·lica que anem seguint. Aquí es pot divisar ja tota la costa des de Montgat fins al turó de Montjuic. La recompensa la tenim quan arribem dalt: el turó de les Maleses ocupat pel poblat ibèric del mateix nom. Està força restaurat i conservat i dominem la costa, el Vallès, Montserrat, La Mola i, fins i tot, el Pirineu avui una mica nevat en les seves crestes.
Poblat ibèric de les Maleses
Anem una mica endarrera i girem cap a l'esquerra seguint l'indicador que ens assenyala La Conreria. Un cop baixat un tros de pista, deixem a la dreta la que continua fins a Can Ruti i seguim recta fins a passar per l'antic Seminari de La Conreria i arribar al Restaurant El Cau on es pot fer un bon dinar o menjar fora.
Cementiri Febre Groga, La Conreria
Per darrera mateix del Cau, seguim un corriol cap a la dreta i passem per davant del Cementiri de la Febre Groga. Continuem el corriol en baixada fins a arribar al Poliestportiu de Tiana on podem agafar la B29 que ens durà a Badalona.
Ha estat una sortida interessant i un plaer tornar a caminar aprop de casa.