07 d’abril 2016

Entre cirerers: de la Colònia Güell al Pi de Can Cartró

Creu del pi de Can Cartró
En un dia radiant ens disposem a fer una nova sortida matinal per terrenys propis de Sant Boi de Llobregat, Santa Coloma de Cervelló, Torrelles i Sant Climent.
Creu de Querol
Comencem el camí des de la Colònia Güell, passant per la Masia de Can Soler de la Torre i Can Salgado per anar fent la pujada, que seguida a trams, ens porta dalt del turó, fins a assolir els 338m. de la nostra fita: La Creu del Pi d'en Cartró. Una esplanada situada al cim del Pi del Cartró on hi ha una creu que data de l'any 1956, al mateix lloc on hi havia, fins a principi de segle, un enorme pi pinyer ara mort tot i que sembla que d'altres vagin rebrotant. La creu fou col·locada en commemoració del XXV aniversari de la Unió Excursionista de Catalunya (UEC); en aquella data es féu un foc de campament, la benedicció de la creu, una missa, proves esportives i audició de sardanes. Els quatre pobles de la zona conflueixen en aquest punt. Estem envoltats de pins, estepes i roures amb el seu verd acabat d'estrenar. Com que el dia és clar, dominem els pobles del voltant, l'ermita de Sant Ramon i el reflex platejat del mar.
Baixa una forta pendent fins a arribar al Coll de Querol amb dues creus de ferro de finals del segle XX; estem a la partió dels termes de Sant Climent i Torrelles, en una cruïlla de camins que vénen de Sant Boi, Santa Coloma, Torrelles i Sant Climent. Fa poc que s'ha recuperat l'Aplec dels quatres pobles en aquest punt. Unes plaques clavades a les creus, ens recorden el respecte que es mereix la natura.
Continuem baixant per una pista entre marges de cirerers en flor: la zona s'anomena "les vinyes dels cirerers" ja que el terreny forma bancals o feixes on hi havia hagut vinyes desaparegudes amb la fil·loxera i replantades de cirerers. El blanc nuvi de les seves flors destaca d'entre els troncs ennegrits i la terra marronosa i eixuta. Els fotògrafs de la colla tenim feina amb les abelles posades a les corol·les i estams.
Acabem la sortida al Molí Nou de Sant Boi una mica més colrats pel sol.