11 de març 2014

Hospital Sant Pau Barcelona

Us recomano la visita al recinte modernista de l'Hospital de Sant Pau que ha obert aquest mes les seves portes. En un ambient de tranquil·litat i passeig podeu admirar l'obra concebuda per Lluís Domènech i Muntaner per a fer un Hospital per a la ciutat i al servei de la ciutat aplicant la tècnica arquitectònica del Modernisme. Amb aquest itinerari Barcelona recupera una de les joies més preuades del modernisme que s'afegeix a d'altres monuments de la ciutat en un desig de conservar i donar a conèixer la trajectòria cultural i artística i el valor d'uns homes que van creure en el que feien.
Es poden visitar els interiors d'alguns pavellons i en queden encara alguns per anar restaurant. Les famílies amb les que vaig coincidir en el recorregut, la majoria d'elles de persones grans, recordaven les visites hospitalàries i les hospitalitzacions que havien tingut en un "recordes? aquí hi havia una porta que donava a..."; " jo vaig estar aquí un mes, com ha canviat!"...; això és meravellós.... Jo també vaig recordar la vessant més educativa i universitària amb els cursos de logopedia i el curs de formació per a formadors d'educació especial que va organitzar un any el departament d'Educació i l'entrada en un recinte que et semblava perdedor i gris.
Llàstima que no vaig poder veure la sala Domènec i Muntaner perquè els dies de cada dia hi fan conferències, xerrades o congressos. La tinc pendent per a un cap de setmana!
Us n'ensenyo algunes fotos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada