23 de març 2017

Primavera

Farigola
Camamilla de Maó
Espígol
Fa temps que sóc afeccionada a les flors. I, sobre tot a les fotos de flors, plantes, arbres, bolets. Recordo que quan estudiava no és que m'agradés gaire la botànica; la trobava pesada, amb tants noms! Va ser a les sortides amb els escoltes que m'hi fixava una mica més. I recordo  que en vaig aprendre moltes a les sortides amb la UEC, amb en Batet, que a cada excursió que organitzava feia una classe pràctica. Gràcies a ell, reconec moltes flors i plantes, tot i que la memòria em falla cada cop més.
Continuo fotografiant-ne i en tinc una pila per descobrir quines són. Fa poc, al facebook, he trobat una pàgina molt interessant: Plantes i arbres del Països Catalans on tothom en penja una al dia i si no la saps t'ajuden a descobrir-la. A través del bloc també he accedit a una pàgina  que es diu "Menuda natura" on, la persona que el porta, demostra uns coneixements de les petites flors que la fan molt recomanable.
Jusquiam negre
Herba fetgera
Olivera
I això m'ha fet pensar que, moltes vegades, aprenem les coses que ens interessen en el moment i no quan ens les fan "estudiar". A mi m'agradaven els animals, però la botànica i la geologia eren una part feixuga i en canvi ara porto la màquina penjada al coll i sempre estic a punt per a fotografiar i buscar una flor interessant. És curiós però, que tot i havent estudiat "en castellà", com s'adeia a l'època, sé noms de plantes i d'arbres i de bolets en català. Quina descoberta quan, ja de gran, vaig saber que les bledes eren "las acelgas" i la farigola es deia "tomillo"!
Frares
Violetes
Quantes coses que estudiem sense que després en fem servei! El mateix m'ha passat amb les matemàtiques, eterna suspesa, i amb el dibuix, un zero a l'esquerra! Totes dues matèries les vaig espavilar quan vaig tenir nens i nenes a qui feia reeducació i que ho entenien també amb moltes dificultats. Espero que tots aquells infants hagin tirat endavant!
Tora blava
Però, parlàvem de la primavera a rel de les flors que apareixen per boscos i sembrats, per jardins i terrasses. En aquest sentit, recordo les anades a muntanya, a Sant Jaume de Frontanyà, descoberta d'un món verd, a Timoneda amb tota la varietat de bolets, a Cal Julià plantant arbres i flors. 
Ara, hem entrat a la primavera i les petites flors ens acompanyen en les nostres caminades i espero que en pugui fer unes quantes més, gaudint-les sobre el terreny i admirant-les a casa!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada