M'ha agradat l'article publicat a l'ARAMestres i escrit per l'Enric Roca sobre els sentiments a l'aula. Comenta que a banda de treballar els aprenentatges curriculars, és important i necessari donar cabuda al treball i a l'acolliment dels sentiments dels alumnes, el que se n'ha dit en alguns moments el treball de les emocions, len intel·ligències emocionals. L'apredre valors i actituds com el respecte cap als altres i m'atreviria a dir cap a nosaltres mateixos: entendre als altres, comprendre, i, com deiem en l'anterior missatge en aquest mateix bloc, escoltar i respectar. Cal doncs, una reflexió profunda sobre quin tipus de persona volem contribuir a formar des del sistema educatiu; en molts moments, i pendents dels aspectes curriculars, oblidem aquesta dimensió més humana quan, al fi i al cap estem educant persones que s'hauran de relacionar amb els altres i amb el seu entorn construint una societat més justa.
" No hi ha res més ric pedagògicament que interrompre el programa establert per deixar aflorar el sentiment o sentiments que s’obren pas entre els alumnes en forma de prec, de plor, de crit, de tristesa o d’alegria".
De vegades és necessari parar per escoltar i compartir aquests sentiments, entre tots els companys, fent una tutoria amb l'alumne per a que se senti acollit i tingui la seguretat que malgrat les dificultats, la incertesa i els dubtes, l'entenem i l'acompanyem.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada