Cada any, el tercer diumenge de juliol, s'organitza la caminada popular de Gósol. Aquest any ha estat la vint-i-novena edició. El poble de Gósol s'omple de caminadors i, últimament també de corredors, que segueixen l'itinerari marcat passant pels diferents controls. És una bona manera de conèixer el país, trepitjar-lo i viure'n, tot en perfecte harmonia amb el paisatge, els camins i els habitants del poble.
La caminada s'inicia a la plaça de Gósol, on, per unes hores, no s'hi poden aparcar els cotxes que tan sovint l'omplen de gom a gom. El primer control el trobem a la Font de Terrers, amb l'aigua fresca de la font i l'avituallament que, com cada any, ens dóna, entre d'altres, Mn Ramon Anglerill o Mn Tronxo segons el ben recordat Mn Ballarín. L'ascensió continua fins a arribar al Tossal del Castell de Termes on quatre pedres ens indiquen el lloc de l'antic emplaçament d'una torre de guaita, avui del tot derruïda i on podem tenir als nostres peus el petit poblet de Gósol, sota el Pedraforca que
El dia ha estat clar i calorós. Hem tingut sort que tot el tram de pujada l'hem fet a les primeres hores i hem deixat la baixada per a les hores en que el sol estavella més.
A l'arribada un record i una "clara" que ens fa passar l'assedegament i de nou cap a Cal Julià, a La Vansa, a descansar a la fresca d'un lledoner en un bonic dia d'estiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada