19 de desembre 2020

Amb el Sac a la Motxilla

Aquest és un recull que m’ha fet molta il·lusió.

Tenim un país amb una riquesa paisatgística, arquitectònica i cultural de primer ordre. I la millor manera de conèixer el territori és seguint els seus camins, pistes i corriols; pujant i baixant valls, travessant pobles i descansant a les seves places. Descobrint racons, llegint-ne la història o històries, xerrant amb la gent i caminant sola o en companyia. És així com s’arriba a estimar.

Les sortides o excursions són fetes amb excursionistes de centres (UEC, CEC, CEB), amb amics i amigues de motxilla o anant sola. No són totes les que he fet. N’he triat algunes des del 2015 fins al setembre del 2020. 

Veureu que no cal pujar pics per dir que es va a muntanya; segur que, a cada lloc, hi ha sortides interessant, algunes planeres, d’altres amb més pujades i baixades, però totes les que consten en aquest volum són assequibles a tothom. Només cal tenir interès en saber, en conèixer, en admirar el paisatge, calçar-se botes, motxilla a l’esquena, agafar pals i sortir.

La majoria de sortides són a Catalunya, tot i que n’he inclòs algunes per l’Estat Espanyol.

No espereu trobar dades tècniques de les sortides. No és el plantejament. El llibre no vol ser un recull d’itineraris del wikibloc, ni oferir el trac de l’itinerari, ni donar alçades o quilòmetres o nombre de passes fetes. Tan sols és la meva col·laboració al món de la muntanya, les meves impressions, la meva visió dels llocs i les meves vivències. Penso que, també d’aquesta manera, es pot encomanar la passió per la muntanya i, si algú dels que ho llegiu, li agafa la curiositat, la motivació o el desig de posar-s’hi, ja em donaré per ben pagada.

Com us he dit, he inclòs algun viatge fora de terres catalanes. No tots els que he fet, que, potser, qui sap, necessitarien una altra publicació. Però si una mostra, perquè els camins, moltes vegades, ens porten cap enllà, a conèixer altres terres. 

He volgut incloure en aquest recull uns llocs emblemàtics per mi, pel que han suposat de descoberta de la natura i als que us convido a fer una visita sigui caminant sigui fent turisme: Santa Eulàlia de Timoneda i la Vall de La Vansa. Llocs als quals he deixat una part de la meva vida i que m’acompanyen en el meu caminar.

Apa, doncs! Calceu-vos les botes, agafeu la motxilla i, si cal, no us deixeu el sac, ni el barret, ni la capelina, per si de cas, porteu els pals i poseu-vos a caminar.

Que gaudiu força dels camins!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada